9
лютого 2016 року у світі відзначається День безпечного Інтернету.
В Україні в цей день у
закладах освіти, бібліотеках, дитячих та молодіжних клубах, громадських та
бізнес-організаціях, в медіа та на сторінках соціальних мереж діти та дорослі
обговорюють питання безпечної поведінки в Інтернеті, потенційних загроз,
випадки порушення прав дитини та механізми їх захисту.
Як
приєднатися?
• Повідомляйте про свої
події у соціальних мережах, використовуючи хештег #SID2016Ukraine
• Неформальний урок
Інтернет-безпеки для проведення з дітьми та молоддю Ви можете завантажити тут: Урок
до Дня безпечного Інтернету 2016
• Українською мовою можна
завантажити тут: Ключові
повідомлення до Дня безпечного Інтернету 2016
• Завантажити посібник
«Освіта в сфері прав людини в Інтернеті» з 5 новими груповими вправами можна
завантажити тут:https://www.academia.edu/18492034/Освіта_в_сфері_прав_людини_в_Інтернеті._Human_rights_in_the_Internet._Manual_for_educators_and_youth_workers
• Пройти онлайн курс
«Права людини та Інтернет», що передбачає ознайомлення Інтернет-користувачів з
їх правами в онлайновому середовищі можна тут: http://hr-online.org.ua/ua/kursi/
• Тренінгові вправи переможців
Національного конкурсу тренінгових вправ з безпечної поведінки в Інтернеті для
дітей та молоді Ви можете завантажити тут або знайти у журналі
«Соціальний педагог» видавництва «Шкільний світ» (Випуск №2, 2015)
• Приєднатися до
міжнародної кампанії «Рух проти мови ненависті он-лайн» можна на сайті:http://www.nohatespeechmovement.org/
(англійською мовою) або http://nhsm.info/ (українською
мовою)
• Завантажити практичний
посібник «Букмаркс:
керівництво по боротьбі з мовою ненависті он-лайн за допомогою освіти у сфері
прав людини» (англійською мовою).
Національний комітет
Дня безпечного Інтернету в Україні рекомендує під час підготовки до заходів з
формування безпечної поведінки дітей в Інтернеті дотримуватися наступних
принципів:
• Відкритість та чесність.
Вчитель має бути
відкритим до думок, міркувань, коментарів, пропозицій учнів та чесно визнавати,
якщо чогось не знає. Це краще, ніж робити вигляд обізнаності та потрапити у
«пастку».
• Необмежене навчання.
Учасники мають
можливість не погоджуватися з іншими та вільно висловлювати свої думки на
визначенні питання, а не скеровуються до єдиної «правильної» відповіді.
• Участь дітей та молоді.
Вчитель відіграє роль
фасилітатора, а не вчителя-інструктора, який тільки дає знання та контролює, що
і як повинно бути вивчене.
• Сприяння обговоренню.
Учасники мають
можливість обговорювати безпосередній зв’язок теми зі своїм досвідом
користуванням Інтернетом та плануванням подальших дій його безпечного
використання.
• Наукова обґрунтованість інформації.
Вчитель має
використовувати правдиву наукову інформацію для того, щоб попередити
розповсюдження пліток, стереотипів, упереджень.
З науковими статтями з
питання формування безпечної поведінки дітей в Інтернеті можна ознайомитись за посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар